Νέα πεζοδρόμια και ανακατασκευές σε υπάρχοντα φθαρμένα πεζοδρόμια πραγματοποίησε ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης και στις τρεις δημοτικές ενότητες, με στόχο την αναβάθμιση των δημόσιων χώρων και την εύρυθμη διέλευση των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής.

Σκοπός των παρεμβάσεων αυτών είναι η βελτίωση της κινητικότητας των πεζών, καθώς σε πολλά σημεία της πόλης τα πεζοδρόμια παρουσιάζουν φθορές ενώ σε κάποια άλλα δεν υπήρχαν πεζοδρόμια. Στελέχη της δημοτικής αρχής, τονίζουν στον «Δημοσιογράφο» ότι θα συνεχιστούν οι αντίστοιχες παρεμβάσεις, προκειμένου σε όλα τα σημεία της περιοχής να έχουμε ασφαλή και εύκολα προσβάσιμα πεζοδρόμια.

Πεζοδρόμιο στην οδό Βορεάδων

Ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της Βάρκιζας και της Βουλιαγμένης έγινε πραγματικότητα. Για πρώτη φορά στην ιστορία της πόλης κατασκευάστηκε πεζοδρόμιο στην οδό Βορεάδων μήκους 300 μέτρων. Ο συγκεκριμένος δρόμος δεν διέθετε ούτε ένα τετραγωνικό πεζοδρόμιο με τον κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα να ήταν μεγάλος και αυτό διότι η οδός Βορεάδων είναι από τις πιο κεντρικές τοπικές οδικές αρτηρίες που ενώνουν την Βάρκιζα με την Βουλιαγμένη. Παράλληλα, από το σημείο διέρχονται καθημερινά δεκάδες πεζοί οι οποίοι αναγκάζονταν να περπατούν επί του οδοστρώματος ελλείψη πεζοδρομίου. Πλέον, με την παρέμβαση αυτή, διασφαλίζεται η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.

Πεζοδρόμιο στο «Βo» μετά από 70 χρόνια

Χρειάστηκε να περάσουν εβδομήντα χρόνια για να βρεθεί λύση για το πεζοδρόμιο «φάντασμα» που βρίσκεται μπροστά από το κτίριο του «Βo» στην λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή στη Βούλα. Έπειτα από ασφυκτικές πιέσεις της δημοτικής αρχής προς τους νέους ιδιοκτήτες του κτιρίου, ο Δήμος πέτυχε να κατασκευάσει πεζοδρόμιο πλάτους 2 μέτρων και 20 εκατοστών, αντί των 45 πόντων που ήταν για περισσότερο από 70 χρόνια. Οι μηχανικοί του Δημοσίου που σχεδίασαν το 1959 την παραλιακή λεωφόρο δεν προνόησαν να αφήσουν χώρο για πεζοδρόμιο στο συγκεκριμένο τμήμα, με αποτέλεσμα το ρείθρο του πεζοδρομίου να βρίσκεται σε απόσταση μόλις 45 εκατοστών από την οικοδομική γραμμή, δηλαδή από το κτίριο. Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης απαίτησε από τους νέους ιδιοκτήτες να βρουν μια τεχνική λύση προκειμένου να κατασκευαστεί πεζοδρόμιο. Για να γίνει αυτό εφικτό, χρειάστηκε να κατασκευαστεί μια αψίδα και ουσιαστικά η οικοδομική γραμμή δηλαδή το κτίριο να «μετακινηθεί» περίπου 95 πόντους πιο μέσα. Το αμέσως προσεχές διάστημα η Τεχνική Υπηρεσία θα επέμβει για την ανακατασκευή του πεζοδρομίου στο ίδιο επίπεδο, γεγονός που θα επιτρέπει την ασφαλή διέλευση των πεζών.

Πεζοδρόμιο στο Μεγάλο Καβούρι

Σε νέα πεζοδρόμια θα μπορούν να περπατούν όλοι όσοι απολαμβάνουν την βόλτα τους στο παραλιακό μέτωπο του Μεγάλου Καβουρίου. Ειδικότερα, η ανακατασκευή του πεζοδρομίου στην οδό Δημ. Λαμπράκη συνολικού μήκους 570 μέτρων, υλοποιήθηκε έπειτα από την ολοκλήρωση των εργασιών που αφορούσαν την υπογειοποίηση των καλωδίων και των υποσταθμών μέσης και χαμηλής τάσης μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, μια παρέμβαση που εντασσόταν στο πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ με στόχο την πρόληψη και αποφυγή πυρκαγιών, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπουν τη βελτίωση του οδοφωτισμού και συμβάλλουν στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής. Παράλληλα, ο Δήμος θα προχωρήσει άμεσα στην κατασκευή πεζοδρομίων μήκους 1 χλμ. στον Λαιμό της Βουλιαγμένης και συγκεκριμένα από την πρώτη είσοδο του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα μέχρι το σημείο που στεγαζόταν μέχρι πρότινος το Λιμενικό Σώμα Βουλιαγμένης.

Επισκευές και υποχρεώσεις ιδιοκτητών

Οι περισσότερες διαμαρτυρίες των κατοίκων όλων των Δήμων της χώρας έχουν να κάνουν για τις ευθύνες των Δημοτικών Αρχών σχετικά με τις επισκευές των πεζοδρομίων. Ωστόσο, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι ισχύει και ποιος είναι υπεύθυνος για την επισκευή ενός σπασμένου πεζοδρομίου. Ανατρέχοντας στην σχετική νομοθεσία διακρίνουμε ότι ο νομοθέτης κάνει μία διπλή διάκριση και διακρίνει μεταξύ των αιτιών που δημιούργησαν την εστία ευθύνης και ορίζει ότι, στην περίπτωση που αιτία της βλάβης στο πεζοδρόμιο είναι ένα γεγονός που εκφεύγει της σφαίρας ευθύνης του δήμου, αρμόδιος είναι ο παρόδιος ιδιοκτήτης προς αποκατάσταση του πεζοδρομίου που κείται έμπροσθεν της οικίας του, ενώ στην περίπτωση που η βλάβη στο πεζοδρόμιο προκλήθηκε ένεκα πρωθύστερης επικίνδυνης ενέργειας άλλων φορέων πχ ή του δήμου διαμέσου των αρμοδίων οργάνων του ή άλλων φορέων όπως οργάνων της ΕΥΔΑΠ ή της ΔΕΗ που εκτέλεσαν εργασίες για αποκατάσταση βλάβης σε σωλήνες υπόγειους κάτω από τα πεζοδρόμια, τότε την ευθύνη αποκατάστασης την έχει ο φορέας εκτέλεσης (δήμος ή λοιποί φορείς ) καθότι με την επέμβασή τους δημιούργησαν μία εστία κινδύνου ώστε να καθιερώνεται από την σχετική νομοθεσία η ιδιαίτερη νομική τους υποχρέωση να διορθώσουν τη ζημία που έκαναν. Συμπερασματικά, ο εκάστοτε Δήμος δεν υποχρεούται σε επισκευή πεζοδρομίων, πλην των περιπτώσεων που ο ίδιος μέσω των οργάνων του προκάλεσε φθορά στα πεζοδρόμια.