Δευτέρα 06 Απριλίου 2020
01:31
Τα νέα Βάρης,
Βούλας & Βουλιαγμένης
728x90

Η μεγαλύτερη παρέμβαση για την αναβάθμιση της Λ.Βουλιαγμένης

    Τρίτη, 19 Απριλίου 2016
Φιλοδοξεί να λύσει το πρόβλημα της επιβαρυμένης κίνησης στον Καρέα, να αναβαθμίσει τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και να αποτελέσει μελλοντικά τον συνδετήριο κρίκο του Ελληνικού με τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.


Η υπό σχεδίαση επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι αυτό το έργο που υπόσχεται τα παραπάνω.

Στο Υπουργείο Υποδομών φιγουράρει ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα νέας γενιάς που θέλει να υλοποιήσει. Λόγω έλλειψης κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, θα είναι ένα από τα ελληνικά έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Το κόστος του φτάνει τα 450εκ.ευρώ και οι μελέτες που διεξάγονται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών είναι υπό διαμόρφωση.

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου είναι μία αστική σήραγγα περίπου 3χλμ η οποία θα συνδέει το υπάρχον τμήμα της Περιφερειακής Υμηττού (που λειτουργεί με παραχώρηση μαζί με τον κύριο οδικό άξονα της Αττικής Οδού) και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος της Ηλιούπολης.

Από εκεί και έπειτα θα υπάρξει και συνέχεια καθώς απο μόνη της η σήραγγα το μόνο που θα καταφέρει είναι να μεταφέρει την κίνηση από τον Καρέα στη Λ.Βουλιαγμένης. Η μεγαλύτερη παρέμβαση θα γίνει με την αναβάθμιση της Λ.Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο μέχρι την περιοχή του Ελληνικού. Αυτή τη στιγμή υπάρχει αλληλογραφία με την Αττικό Μετρό καθώς η σήραγγα του Μετρό επί της λεωφόρου δημιουργεί δυσκολίες στο ενδεχόμενο ανισοπεδοποίησης.

Υπάρχει λοιπόν η πιθανότητα να γίνει μία "έξυπνη" παρέμβαση και να "κοπούν" οι αριστερές στροφές σε πρώτη φάση. Το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι η παρέμβαση να είναι καταλυτική και να επιλύσει σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της κίνησης στην ευρύτερη περιοχή.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου εφόσον το έργο "περάσει" στη λίστα για να χρηματοδοτηθεί από τον EFSI (το ειδικό ταμείο τη ΕΤΕπ που θα προσελκύσει επίσης κεφάλαια από την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα), τότε θα ενεργοποιηθεί και η υλοποίηση του με τη δημοπράτηση του έργου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com